zaterdag 31 januari 2009

Help het kabinet, help uzelf

In andere landen wordt met miljarden overheidsgeld gesmeten om de economie weer vlot te trekken. In Nederland blijft het voorlopig bij stevige steun aan banken. De PvdA lijkt voorstander van meer. Maar vooral het CDA wil toekomstige generaties niet opzadelen met grote schulden, door nu met een megalomaan uitgavenpakket de economie vlot te trekken. Niemand die echt weet of het CDA daar onverstandig aan doet. Want zou zo'n consumptieve impuls überhaupt wel werken? En komt ie niet veel te traag op gang? Het kabinet zal er binnenkort wel een knoop over doorhakken.

Ik heb daar niet op gewacht. Toen de kredietcrisis in zijn volle omvang zichtbaar begon te worden, heb ik aandelen ING gekocht. Nu de crisis ook in de reële economie voelbaar wordt, zorg ik ook daar voor een impuls. Ik heb mijn huis laten isoleren. Goed voor de economie, goed voor het milieu en vooral ook goed voor mij. Als iedereen dat nou doet, dan kan het kabinet nu van onze toekomstige belastingcenten afblijven.