zondag 18 januari 2009

Zilveren Camera

Ik ben vandaag met mijn fotovrienden naar een feestje voor fotografen geweest. We waren bij de uitreiking van de Zilveren Camera. Het geheel werd bijzonder goed aan elkaar gepraat door Wilfried de Jong. Winnende fotografen mochten bij hem op een podiumpje komen. Ze kregen daar hun prijs en werden kort geinterviewd. Fotografen blijken toch niet van die schuchtere types te zijn, die zich achter hun camera verschuilen. Ze hebben humor, en een vlotte babbel. Dat had ik niet verwacht. Het verbaasde me ook hoeveel goeie foto's er afgelopen jaar zijn gemaakt. Vooral de foto's van Joost van den Broek vond ik goed. Hij werd dan ook (opnieuw) uitgeroepen tot fotojournalist van het jaar. De beste foto van 2008 werd volgens de jury gemaakt door Robert Vos. Hij kreeg de Zilveren Camera. Alle winnende foto's vind je via deze link.


Robert Vos met zijn prijs, voor twee van zijn winnende foto's (Nee de foto's hingen wel recht. Ik hield mijn camera scheef).