zaterdag 9 mei 2009

0%

Gisteren ben ik voor de afwisseling met M. bier wezen drinken. Hij kwam met de auto naar de Grote Markt. Voor de vorm vroeg ik na de derde consumptie of ik een alcoholvrije consumptie voor ‘m moest halen. Normaal maakt het M. niet uit met hoeveel alcohol hij achter het stuur kruipt, maar deze keer vroeg hij om ‘iets van Buckler ofzo’. Dat wilde ik ook wel eens proberen. Met de gêne die je ook zal voelen als je voor het eerst incontinentieluiers gaat kopen, toog ik naar de toog. Ik kreeg twee flesjes en twee glazen mee. Ik zal het merk niet noemen, maar het was niet om te drinken. En het stonk vooral, naar caviabrokjes. Toen de flesjes leeg waren (in het Calvijn-jaar gooi je alcoholvrij bier niet weg) ben ik weer gewoon twee glazen Grolsch gaan halen. De dame aan de bar heb ik aangeraden het spul uit de handel te nemen. Ze beweerde dat het het beste alcoholvrije bier is dat er bestaat, maar dat je het niet moet drinken in combinatie met echt bier. Dan proef je dat het naar iets anders smaakt.