zaterdag 31 maart 2007

Gedogen en opjagen

Ik was net op tijd. De foto die ik hier afgelopen week plaatste is niet meer te maken. Twee dagen na publicatie zijn bank, afdak, alle eigendommen van de zwerver en bijna al het afval verdwenen van het hoekje niemandsland vlak achter het gebouw van de Raad van de Europese Unie. Alleen de rieten stoel heeft de gemeentelijke reinigingsdienst om onbekende redenen laten staan. Ik vraag me nu af wat ze met de zwerver gedaan hebben. Hebben ze hem vervangende woonruimte aangeboden? Dat zal wel niet. Zullen ze de ontruiming hebben aangekondigd? Zal ook wel niet. Ik hoop dat ie thuis was toen ze de boel kwamen ontruimen. Dan heeft hij in ieder geval zijn dierbaarste bezittingen nog in veiligheid kunnen brengen.
Laten we het erop houden dat de Brusselse autoriteiten de puinhoop gedurende de koude wintermaanden hebben gedoogd, en dat met de komst van de lente de standaard opjaagpolitiek weer wordt voortgezet. Ik zal de verantwoordelijk wethouder eens vragen hoe het zit.