zaterdag 25 november 2006

Mijn broer



Dit weekeinde is mijn broer op visite. Alle reden om weer eens een beetje cultureel te doen. Gisteren zijn we naar het theater geweest. Daar houdt mijn broer van. Over Duitsland ging het, en de nazi's. Zonder die oorlog hadden we flink wat goeie cultuur moeten missen, zegt mijn broer.

Vanmiddag zijn we wezen shoppen. Veel shoppers blijven thuis als het regent. Of ze gaan naar het overdekte shopping centrum. Wij moesten ook in het overdekte shopping centrum zijn. Om een nieuwe sweater voor mijn broer te kopen. En voor mij wat laatste vakantie-zooi.

Mijn broer heeft vanavond gekookt. Koeskoes met vis en olijven. En met twee biertjes uit de avondwinkel.

Mijn huis is ongezellig. Het lijkt of ik hier gister ben komen wonen, zegt mijn broer. Er moeten nog lampen worden opgehangen. In de keuken staat een campingtafel. De tl-lamp zorgt ook voor ongezelligheid. De plant in de vensterbank is dood. Maar verder is het gezellig. We gaan vanavond niet naar de film. Er is ook niets op de televisie. We vermaken ons wel.