maandag 19 juli 2010

Moord

Vandaag ben ik mijn nieuwe wagen wezen uitproberen. Aan de Essequibo, de tien kilometer brede rivier, een uurtje van Georgetown, reden we een weilandje in, om dichter bij onze picknick plek te komen. Kwamen we toch nog effe bijna vast te zitten in de modder. Gelukkig beschikt mijn X-Trail over 4WD.



We brachten een bezoek aan de markt van Parika en maakten in hetzelfde dorp kennis met K., een gepensioneerde Nederlander die met zijn Parikese schone (van een jaar of 25) in het dorp is neergestreken. Terug naar huis heb ik een kat doodgereden. Opeens schoot ie over. Niets meer aan te doen. Ik hoop dat het een straatkat was, en niet Poekie van een ontroostbaar kind. Maar vooruit, we hebben meer van de dood gezien onderweg.



We maakten nog een korte stop aan de zeedijk (seawall). Je vraagt je af of de dijk is aangelegd tegen de oprukkende plastic fles of tegen de zee.