zondag 24 mei 2009

Gemêleerd



Gisteren heb ik voor het eerst in mijn leven een jazz festival bezocht. The Hague Jazz in het World Forum in Den Haag. Nee, ik ben geen uitgesproken liefhebber van die muziekstijl, maar een vriendin van me wilde erheen, en ik verbreed graag mijn horizon. Zo luisterde ik naar the Syndicate, the Yellowjackets (foto), Ivan Lins met het Metropole Orkest, klein stukje George Duke, Trijntje Oosterhuis en het Karel Boehlee Trio, Sinas, Sabrina Starke, de Tiny Little Bigband, Snowboy, Boris, Ibrahim Maloof en tenslotte de Schäll Sick Brass Band. Ja, heel gevarieerd. Het leek wel of we rondliepen in IKEA of zaten te eten bij McDonalds, zo gevarieerd was ook het publiek. De keurige D66 stemmers liepen er rond, met een netjes gestreken overhemd en en een colbert, sommigen zelfs met een stropdas. Maar ook de wat vatsige wereldvreemde vijftiger in een ruitjesblouse kwam je dr tegen. Net als hippe twintigers, grijze oude omaatjes en Hagenezen met tattoos en gouden oorringen. Prima locatie dus om foto's te maken. Ik had mijn iPhone bij me, met een ingebouwde prutcamera.