woensdag 10 juni 2009

Zwarte Suzuki Swift



Ze hebben het niet alleen op de koninklijke familie gemunt. Zojuist schoot er plotseling een zwarte Suzuki Swift tegen een paar paaltjes in een Haagse volksbuurt. Vlak voor mijn huis kwam ie tot stilstand. Er vielen geen gewonden en geen doden. De politie is de bestuurder nu aan het vragen of hij een en ander met voorbedachte rade deed en zoekt uit of sprake was van een mislukte terroristische aanslag. Ik geloof dat het meevalt. De vermeende terrorist schrok van een tegenligger. Reed te hard. Boem op het paaltje.
De avond was al redelijk heftig begonnen. De dame die beneden mijn appartement een kapperszaak uitbaat, is samen met een stevige kerel de zaak aan het leegruimen. Vorig weekeind wist ze me nog te melden dat de zaken goed gingen. Vreemde boel. De verhuizing gaat met een onnoemelijke hoeveelheid geschreeuw en gescheld gepaard. Begon me zelfs af te vragen of ik voor haar veiligheid misschien de politie moest gaan bellen. Sinds de politie de schade aan de Swift inventariseert lijkt de rust tussen de twee enigszins teruggekeerd. Maar ik moet op zoek naar een nieuwe kapster.