vrijdag 30 oktober 2009

Johan de Band

Eigenlijk denk ik de hele dag aan niets anders dan Guyana. Of het moeten de chronisch zieken en gehandicapten wezen, en de kosten vooral, waarvoor ze moeten worden gecompenseerd. Maar als ik daar niet aan denk, dan denk ik aan Guyana, over hoe mijn leven er daar misschien wel uit zal zien. Of hoe niet. Over Guyanese muziek. Over dat ik niet zo van de calypso en de reggae ben, en dat ik niet zo soepel ben in de heupen. Vandaar dat ik nog maar even probeer te genieten van de Nederlandse gitaarpop. Vanavond ben ik naar Johan wezen luisteren in het Paard van Troje. Een band op afscheidstournee. Op de plaat klinkt het best leuk. Vooral de hit 'she's got a way with men'. Een verrassend opgewekt liedje over hoe ze hem inruilde voor een ander. Live is er eigenlijk gewoon geen zak aan. Mijn gedachten dwaalden af. Eddy Grant is beter.