zondag 3 augustus 2008

Tripje noordwaarts

Vandaag ben ik per vliegtuig zuidwaarts getrokken, na een weekje noordwaarts per trein. Het begon met een bezoek aan Tim en zijn gezin in Hamburg. Na een korte stop in het Deense Hjørring en een nachtje in het Noorse Kristiansand was ik twee dagen op visite in het prachtige zomerhuis van Guri en Erik aan de Noorse zuidkust, nabij het plaatsje Risør. Daarna togen we gedrieën naar Oslo waar ik nog twee nachtjes in hun riante optrek logeerde.







1) Tim bereidt de maaltijd 2) Kerkje van Hjørring 3) Guri in het Skagerak 4) Erik, hij staat op het punt bomen om te hakken die tot dan het uitzicht vanuit het vakantiehuis op zee beperkten 5) Menno springt in zee 6) Op het dak van de nieuwe Opera van Oslo



Ik maakte ook nog een paar foto's met mijn mobiele telefoon (toen ik mijn Nikon op mijn logeeradres had laten liggen). Dit zijn mijn Noorse vrienden voor Villa Stenersen (gebouwd in 1938). Het werd ontworpen door de Noorse architect Arne Korsmo en gebouwd in opdracht van Rolf Stenersen, een steenrijke Noorse kunstverzamelaar. Het was toen wij het bekeken gesloten voor publiek.