zondag 21 december 2008

Seoul

Gisteren ben ik met de eerder genoemde luxe touringcar de miljoenenstad Seoul binnengetrokken. Over een busbaan langs vijftien kilometer file op een vierbaans snelweg. Dat geeft een goed gevoel. Ja, Seoul is een beetje druk. Er wonen ruim tien miljoen mensen. Gisteravond ben ik er Soju, het lokale gedistileerd, wezen drinken. In de hippe uitgaanswijk Apgujeong. Samen met mijn Koreaanse vriend. Vannacht heb ik in een apartement van zijn familie geslapen. Een erg chique penthouse op de 51ste etage van een van de hogere appartementencomplexen. Zowel overdag als 's nachts heb ik hier een prachtig uitzicht over de stad. Foto's volgen. Meer tekst komt ook, maar de komende dagen even niet. Moet sightsee-en en hond eten. Dinsdagavond land ik weer op Schiphol. Daarna hoort u weer van me.