woensdag 17 maart 2010

Voor de leuk



Nee, ik ben niet alleen in Guyana voor de leuk, om te zwemmen, vogeltjes te kijken en te genieten van nationale feestdagen. Er moet ook worden gewerkt. De faciliteiten op kantoor zijn wat minder dan ik gewend was. Geen fijne kamergenoot meer (ja R. ik mis je...) en geen daglicht meer in mijn kamer. Maar wel heel veel afleiding. Mijn kantoor grenst aan twee werkkamers en een vergaderzaal. Drie collega's moeten door mijn kamer om in hun eigen kamer te komen. Inderdaad, een wat alternatieve indeling. Aan wandelgangen doen we hier niet. De kaart van de EU-25 (...) die u tegen de muur ziet staan, moet eigenlijk nog worden opgehangen. Maar de muren zijn van karton, dus dat wordt wat lastig... Maar u ziet het, mijn bureau ligt al vol met werk. Leuk werk. Veel contact met 'externe partijen' over veel geld (voor Guyanese begrippen dan hè; mijn oud-collega's bij VWS zouden er hun bed niet voor uit komen). Morgen ga ik naar het Ministerie van Financiën om er over begrotingsregels te praten (daar weet ik immers alles van...(not)). Volgende week komt er een groep consultants helpen om indicatoren te verzinnen om de ontwikkeling van de gezondheidszorg in kaart te brengen. Ja, leuk! Vanavond heb ik met een paar collega's gevierd dat ik een maand in Georgetown ben. De tijd is om gevlogen. Het is hier nog steeds leuk leuk leuk.