vrijdag 10 december 2010

Coal Pot (1)

Elke week laat ik mijn bloglezers kennismaken met een lunchgelegenheid in Georgetown. Vandaag wordt het spits afgebeten door Coal Pot. Ik ben er een maand of vier geleden voor het eerst geweest, en sindsdien haal ik er toch wel ongeveer wekelijks mijn middageten. Dat is natuurlijk al meteen het eerste goede teken. Andere pluspunten? Gratis parkeergelegenheid voor de deur. Maar dat geldt voor alle plekken in Georgetown. Goedkoop is het er ook. Een dure lunch kost in Guyana ongeveer 15 euro, een goedkope 3. De lunch bij Coal Pot kost niet meer dan 4 euro. Het is, maar ook dat geldt voor de meeste zaken, een sober ingerichte boel. Het meubilair bestaat uit houten banken en dito tafels. Eten haal je aan de balie. De keuken is Creools. Rijst en kip zijn de belangrijkste onderdelen van het menu. Hoogtepunt is desondanks rundvlees met gember. Voor verse groente of salade hoef je niet naar Coal Pot te gaan. Maar ook dat geldt voor de meeste zaken.
Afgelopen week koos ik voor een (ietwat kleine) gehaktbal, met chenna (kikkererwten) en witte rijst.

Ambiance: 7
Keuken: 7
Service: 6
Prijs: 8