dinsdag 24 januari 2012

Brasil (19)

Officieel heet het ie 'Brasil Churrascaria & Pizzaria', maar in de 'volksmond' is het 'De Braziliaan op Alexander Street'. Aanvankelijk kende ik de zaak vooral van de (niet wekelijkse) vrijdagavond maaltijd, maar sinds kort hebben we 'm ook aan het lijstje lunchgelegenheden toegevoegd. Ik kan weinig slechts over deze zaak zeggen. De ambiance bijvoorbeeld, is goed. De tafels staan onder een groot afdak. Daardoor waait er meestal een lichte bries. Aangenaam. De keuken is goed. Een stuk beter dan een jaartje geleden. Het belangrijkste onderdeel van de maaltijd is vlees van de gril. Voorheen kreeg je nog wel eens een wat oud en zout stuk koe voorgeschoteld, maar tegenwoordig is het vlees van malse kalfjes, zo lijkt het. De service is voldoende. Er lopen Braziliaanse mannen rond met spiezen met vlees. De Guyanese dames zorgen voor de drankjes. Voor Guyanese lunchbegrippen is Brasil gemiddeld geprijsd (ongeveer acht euro, inclusief een drankje). De rekening dient te worden voldaan aan de eigenaar. Hij zit op een verhoginkje, en kijkt doorgaans streng de zaal rond. Toen ik een foto van 'm maakte, toverde hij prompt een niet eerder vertoonde glimlach tevoorschijn. De foto's zijn deze keer overigens nogal korrelig. Ik denk dat er wat mis is met mijn camera.




Ambiance: 7
Keuken: 7
Service: 7
Prijs: 7



Het geldt voor alle Braziliaanse restaurants in Georgetown, voor het side dish buffet hoef je er niet naartoe te gaan.