zondag 23 december 2018

Van de gebaande paden, er even op, en er heel snel weer vanaf

Dit wordt een blogje zonder foto. Mijn telefoon is gejat. En ik voel me in armoedig Afrika ongemakkelijk met mijn camera op mijn buik. Dit is een vakantie off the beaten track. Van Dakar door het Senegalese platteland de grens over naar Gambia. Met een pont naar de andere kant van de Gambiarivier om in de badplaats Serrekunda aan te komen. Onderweg trof ik vrijwel geen toerist, maar hier aan de Gambiaase kust wemelt het van de Hollanders. Pakketreistoeristen vliegen direct van Amsterdam naar dit zomerse paradijs. Spotgoedkoop, dus vooral ook bereikbaar voor Hollandse sloebers. Vrouwen van boven de vijftig laten zich hier graag verwennen door zwarte gespierde mannen. Maar ook voor de Hollandse jongens staan enorme aantallen heerlijke gewillige jonge vrouwen klaar. Voor een paar tientjes zijn ze de hele nacht voor jou. Morgen weer snel van het gebaande pad af dus maar. Wat een troosteloos stukje Afrikaanse kust.