maandag 8 september 2008

Gelukzalig

Ben net weer even een stukje wezen rennen. Ik wil ooit de tien kilometer sneller kunnen lopen dan Lars. En hij is fanatiek in training, dus moet ik ook. Lars vertelde vanavond, in de avondzon op het Plein, onder het genot van de brouwsels van Jupiler, dat hij vaak een tempo te hard loopt en dan toch probeert het rondje uit te lopen. Moest ik dus ook proberen vanavond. Ik had een rondje van 6,5 km in gedachten. Het werden er vijf. Maar wel vijf in een hoog tempo (voor mijn doen dan). Het verkorte rondje redde ik nog net. De pijp was aan het eind helemaal leeg. De paar honderd meter die ik vervolgens naar huis wandelend terugliep waren heerlijk. Ik kwam weer op adem, ik voelde me sterk, lekker aan het zweten. En dan die voldoening. Een gelukzalig gevoel. Volgens mij ben ik verslaafd.