dinsdag 30 september 2008

Jamie de Peace Pedaler

Afgelopen weekeinde was ik in Brussel. Een beetje sfeer snuiven bij mijn Europese vrienden. In cafe 'Le Roi des Belges' kwam ik aan de praat met Jamie, Jamie de Peace Pedaler. Deze zesendertigjarige Amerikaan rijdt al jaren op een tandem over de wereld. Door Zuid-Amerika, door Afrika en nu door Europa. Hij nodigt allerlei mensen uit om een stukje op zijn fiets mee te rijden. Daar maakt hij dan filmpjes van. Zo reed zijn twaalf jaar oudere Zweedse au pair van destijds een stukje met hem mee. Ze deelden ook nog een paar nachten hetzelfde bed, vertelde hij er trots bij. En mij nodigde hij uit om naar zijn party te komen. We waren immers vrienden. Hij schreef het voor me op een briefje, zodat ik het niet zou vergeten. "Nov. 2009 USA party". En ik moet het boek "4-hour workweek" trouwens ook lezen. Het zal mijn leven veranderen, zegt ie. Een echte Amerikaan, maar best cool.