zaterdag 20 september 2008

Terugtraprem

Gisteravond was ik even bij M. We dronken op zijn dakterras sangria met schijfjes citroen en sinaasappel, aten van de afhaalchinees en namen de logistiek van zijn huwelijk nog eens door. Het waren slechts opwarmertjes. We maakten een proefrit in zijn nieuwe speeltje. M. had daar niet voor niets tot na zonsondergang mee gewacht. In het donker kwam het indrukwekkende dashboard (ik waande mij in een vliegtuigcockpit) uitstekend tot zijn recht. En ik kon in het donker ook goed zien dat de bolide, die op een stel glimmende 17" lichtmetalen wielen staat, is voorzien van meedraaiende koplampen. En dan is de nieuwe 4,83 meter lange bak natuurlijk ook uitgerust met een lane departure warning system, parkeersensoren voor en achter, panoramisch dak, programmeerbare verwarming, ESP, ASR en ABS, stoelverwarming, een navigatiesysteem, een ingebouwde telefoonfunctie en een zelfdimmende binnenspiegel. Ook de regen- en lichtsensor ontbreekt niet. Ik zou bijna de hydro-actieve vering vergeten. Op mijn Gazelle Toer Populair fietste ik naar huis. Voorzien van bel, nachtverlichting voor en achter, bagagedrager met snelbinders, verende zetel en een terugtraprem.