zaterdag 9 juli 2011

Golden Coast (17)

En nog steeds is het arsenaal nieuwe lunch-gelegenheden niet uitgeput. New Thriving is verreweg het bekendste en drukst bezochte restaurant met Chinese keuken in Guyana, maar schuin tegenover de zaak op Main Street, verscholen achter een aantal bomen en struiken, bevindt zich nog een Chinees restaurant; Golden Coast. Volgens mij bestaat het restaurant al veel langer dan New Thriving en was het ooit een druk bezochte zaak, maar is het sinds de komst van de overbuurman in de versukkeling geraakt. Het is er niet druk. De zaak heeft zeker voor Guyanese begrippen een tamelijk reusachtige eetzaal. En het ziet er allemaal vrij goed onderhouden uit ook. Bovendien loopt er veel personeel rond. Eten staat rap op tafel. De gefrituurde garnalen waren wat aan de vette kant, maar bovendien goed van smaak. De rekening was met US$ 15 aan de hoge kant. Dat zal me er niet van weerhouden snel weer eens bij Golden Coast te gaan eten. Na de maaltijd bracht ik een bezoek aan het toilet en keek ik achter de bar terloops de keuken in. Beide ruimten konden wel een sopje gebruiken (en dan druk ik mij voorzichtig uit). Misschien word ik toch niet een zo heel frequente bezoeker.



Ambiance: 6
Keuken: 7
Service: 7
Prijs: 6