vrijdag 11 maart 2011

Cara Lodge (8)

Om het begin van het weekeinde te vieren, heb ik vanmiddag gegeten in Cara Lodge. Het is een hotel en restaurant. Andere belangrijke gasten gingen mij voor. Koning Edward VII schijnt* er in 1923 te hebben geslapen, maar Jimmy Carter (1996), Prins Charles (2000), Mick Jagger (2005) en dus Digitale Menno (2011) waren er ook. Het gebouw (uit 1840) is prachtig, de inrichting sfeervol. De bediening is een beetje amateuristisch, en het is enigszins aan de prijzige kant. Dat wil zeggen, voor Guyanese begrippen. We betaalden voor een club sandwich ongeveer 5 euro. Mijn ervaringen met de kwaliteit van het eten zijn wisselend. Een paar weken geleden at ik er een slechte biefstuk, maar vandaag heb ik mijn bordjes smakelijk leeggegeten.

Ambiance: 8
Keuken: 6
Service: 6
Prijs: 6






U leest het goed, bordjes leeggegeten. Ik nam ook een voorgerecht, om mijn goede voornemen om te gaan matigen gestand te doen. Ongeveer een half jaar geleden opende Ali Baba haar deuren en introduceerde meteen Hummus. Sindsdien kan je dat spul in steeds meer gelegenheden bestellen. Ze hebben het (soms) bij Oasis en nu dus ook, als starter, bij Cara Lodge. Bij Ali Baba is ie verreweg 't best.










Hummus en de hierboven als sfeervol getypeerde inrichting van Cara Lodge (Nederlandse flessen)

*Nader onderzoek leert dat het statement op de website van Cara Lodge niet juist kan zijn. Edward VII, koning van het Verenigd Koninkrijk (waar Guyana van 1813 tot 1966 een kolonie was), was in 1923 al dood. In dat jaar kan Edward VIII Guyana wel bezocht hebben. Hij was toen echter niet koning van het VK, maar Prins van Wales.