zondag 12 juni 2011

Diplomatengedrag

Vandaag heb ik me voor het eerst echt als een diplomaat gedragen. Ik ben wezen golfen. Ja, het gaat de goede kant op. Ik ben zwaar gehandicapt, maar volgens de omstanders heb ik talent. Vooral op en rond 'the green' kan ik goed uit de voeten. De lange klappen (de full swings en de approaches) vragen nog even wat extra aandacht. We deden het meteen goed natuurlijk. We huurden voor drie euro een caddy, een man die onze clubs door de hitte sleepte, en die riep van 'good strike sir, good strike'. Dat vinden diplomaten prettig.
Vlnr: Mijn tegenspeler en onze caddy

Maar laat me heel eerlijk zijn. Het is best leuk voor een keertje. Beetje competitief achter een balletje aanlopen. We deden negen holes. Op hole tien dronken we een biertje. Volgende keer whiskey. Je moet het een beetje opbouwen.


Lusignan is vooral bekend als een arm dorp, waar in 2008 een slachting werd aangericht. Maar er is dus ook een mooie golfclub.


"Good strike sir!"