zondag 12 juni 2011

Winst

Je zal me er in Nederland niet zo snel warm voor hebben gekregen, maar bij gebrek aan ander vertier loop ik in Guyana ook uit voor een wedstrijd van het nationale rugbyteam. Een Ierse vriend nodigde me gisteren uit om mee te gaan. En we wonnen eenvoudig, met 20-7, van Barbados. Een belangrijke hindernis richting het North America and the Caribbean Rugby Association (NACRA) 2011 15s Rugby Championship is daarmee genomen. Het niveau, ik heb er natuurlijk niet heel veel verstand van, was overigens niet schrikbarend hoog. Er liet nog al eens iemand een bal vallen, en sommige spelers gingen wel heel opzichtig voor eigen succes. Maar we wonnen dus. De Bahama's schijnen de volgende tegenstanders te zijn op weg naar de titel. Hopelijk zijn er dan wat meer toeschouwers. Met honderd man blijft zo'n stadion, zelfs in de tropen, toch een beetje kil. Ik houd u op de hoogte.


Guyanees torent boven iedereen uit bij een ingooi

Afgelopen woensdag, 22 juni, speelde Guyana de finale tegen Bermuda. We verloren met 11-0 en er waren zo mogelijk nog minder toeschouwers dan tijdens de wedstrijd tegen Barbados. Genoeg rugby gezien voor de komende tien jaar...