maandag 13 mei 2013

Mick en Edith motiveren


Het moet van Edith. Minder eten, meer bewegen. Dan blijven we misschien langer gezond en gaan de zorgkosten misschien wel naar beneden. Dus trok ik vanochtend weer mijn hardloop outfit aan (niet goedkoop), deed ik mijn hardloophorloge om (ook niet gratis) en duwde ik mijn iPod (100 euro) in het speciale iPod zakje dat om mijn bovenarm spande (nog eens twee tientjes). Hardlopen drijft voorlopig de uitgaven vooral op.

Al na honderd meter rennen kreeg ik het idee dat ik slaapwandelde. Droomde ik? De wereld om mij heen zag ik in een waas. En mijn eigen ademhaling hoorde ik niet. Nee, ik was wakker. Het zicht werd vooral belemmerd door de kleine dauw- en regendruppels op mijn brillenglazen. En mijn ademhaling werd overstemd door Mick, die motiverende woorden jankte.

People think I'm crazy
I’ve been stumbling on my feet
Shuffling through the street
Asking people, what's the matter with you boy?

Maar ik rende door. Want dat moet van Edith. In mijn eentje. Droomde ik dan toch? Vorige week was het toch veel drukker geweest met lopers? Waar is iedereen? Het lege mistige park kreeg iets spookachtigs. Om het zeker te weten trok ik mezelf terloops aan mijn haar. Nee, ik droomde niet. De kou, de mist en de miezer hielden mijn collega’s binnen. Afvallen kreeg voor hen een nieuwe betekenis.

Ik raakte verder in trans door de muziek van de Stones. Zolang het pad me door het bos voerde tenminste, want elke keer als ik de bosrand bereikte, dan werd Mick overstemd door de voorbij razende auto's. Maar ik rende door, want dat moet van Edith.