zondag 31 januari 2021

Beestenboel

Mijn broer vierde vandaag zijn verjaardag, maar ikzelf begin de ouwe zak te worden. Het kan ook komen doordat ik sinds covid gewend ben geraakt meer in mijn eentje te zijn. Maar na een dagje onder de mensen ben ik gevloerd. Het moet gezegd, het was ook wel een beestenboel vandaag. 

De middag eindige met filmpjes van Paw Patrol, een avontuurlijke actieserie over een reddingsteam bestaande uit acht heldhaftige puppy's. Hopeloos slechte televisie, maar mijn nichtjes zaten ademloos te kijken naar de beestjes. De gesprekken gingen vandaag natuurlijk weer veel over de pandemie. En over hoe al die mensen denken straks na de crisis dat hondje drie keer per dag uit te laten. Eerder op de dag vertelden mijn broer en schoonzus trots over een pub quiz waar ze aan hadden meegedaan. Ze werden, in het geheel niet onverdienstelijk, 274ste van de 628. Vooral het onderdeel waarbij je moest zeggen welk beest er op de foto's stond hadden ze goed gedaan. Ik ben vreselijk slecht in pubquizzen. Mijn specialiteit is eredivisie in de periode 1989-1996. Helaas worden daar nooit vragen over gesteld. Je moet mij bijvoorbeeld niet vragen waar Hilton Valentine de gitarist van was. The Animals. Vandaag overleden.